Az ékszerész naplója

Ékszereket készítek szabadidőmben. Erről szeretném megosztani tapasztalataimat gondolataimat. Felteszek egy képet, és írok róla pár sort ami eszembe jut. Aztán ha megint készül valami ami számomra kedves, akkor azt is felteszem... Ha valakinek felkeltettem az érdeklődését: www.egyediekszerek.com

Friss topikok

  • egyediekszerek.com: @yndus: kíváncsian várom a képet! Gergely (2015.09.23. 09:48) Titán gyűrű készítés
  • cilke: ez óriási! az ötlet is, de a megvalósítás... nagyon ügyes vagy, nagyon szép lett! (2013.07.03. 13:21) Eljegyzés - tigris - elefánt
  • egyediekszerek.com: @tboyda: Gratulálok az ikrekhez! Én is ikreket szeretnék, de a feleségem tiltakozik, azt mondja c... (2011.11.26. 20:24) Titán gyűrűk pajszerból

Linkblog

HTML

Egyedi mandzsettagomb készítés

2010.10.15. 23:37 | egyediekszerek.com | Szólj hozzá!

Nemrég kaptam egy felkérést öt pár mandzsetta gomb készítésére. A munka még folyamatban van, de írok róla egy "hogyan készül(t)" jellegű bejegyzést.

Az egész megrendelés egy párral kezdődött. Egy úr megkért, hogy tervezzek neki mandzsetta gombot ezüstre és ébenfára komponálva kereszt motívummal. Tervezés közben több alternatívát is rajzoltam,  közülük végül többet is megrendelt. (több terv és foto itt . Karikagyűrűk itt)

Tehát első lépés a tervezés.

Ez volt az egyik kép amit elküldtem előzetes tervként. Itt két féle fa szerepel az ezüst alapon, ében és amarant (purple heart). A látványterv meggyőző volt, az úr ezt is megrendelte.

A munka anyag-előkészítéssel indul. Ezüst lemezre van szükség az alap felülethez, és huzalra a szerelékhez. A mindkettőhöz öntenem kellett, majd hengerelnem. Négyzeteket vágtam a lemezből, ezek lettek az alapok. A maradék lemez egy részét vékonyabbra hengereltem, ebből készült az elválasztó szegély. Ez egy nehéz rész volt amikor a szegélyt kellett pontosan méretre hajtogatni. Nem tűnik bonyolultnak, de mivel geometrikus forma nagyon látszk rajta minden pontatlanság. Egy bő fél óra elmentt azzal, hogy forrasztás előtt pontosan beállítottam a távolságokat és a szögeket. Miután ez megvan jött a  kényes művelet a forrasztás. Több buktatója is van: az ezüst nagyon jó hő (el)vezető ezért a melegítése nem egyszerű, a folyósítószer felhabzásánál elmozdúlhat a félórás állítgatás eredménye, és ha mindez elmaradt akkor még mindíg könnyű elolvasztani. Miutánb a szereléket elkészítettem ami a mandzsetták hátuljára került jöhetett az utolsó mindent eldöntő forrasztás. Hogy a szerelék a nagy igénybe vétel miatt se tudjon letörni az alaplemezt átfúrtam, és teljes keresztmetszetébe forrasztottam a lábakat. Forrasztás után egy kis famunka. Pihenés képpen kivágtam az amarantból a kereszteket.

Egy másik pár mandzsetta készítés közben

 És így fest miután elkészült. (fotó, nem renderelt terv!) Anyaga ezüst és ébenfa.

www.egyediekszerek.com

 

Címkék: készítés mandzsettagomb egyediékszer ében amarant

A bejegyzés trackback címe:

https://egyediekszerek.blog.hu/api/trackback/id/tr412375124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása