Az ékszerész naplója

Ékszereket készítek szabadidőmben. Erről szeretném megosztani tapasztalataimat gondolataimat. Felteszek egy képet, és írok róla pár sort ami eszembe jut. Aztán ha megint készül valami ami számomra kedves, akkor azt is felteszem... Ha valakinek felkeltettem az érdeklődését: www.egyediekszerek.com

Friss topikok

  • egyediekszerek.com: @yndus: kíváncsian várom a képet! Gergely (2015.09.23. 09:48) Titán gyűrű készítés
  • cilke: ez óriási! az ötlet is, de a megvalósítás... nagyon ügyes vagy, nagyon szép lett! (2013.07.03. 13:21) Eljegyzés - tigris - elefánt
  • egyediekszerek.com: @tboyda: Gratulálok az ikrekhez! Én is ikreket szeretnék, de a feleségem tiltakozik, azt mondja c... (2011.11.26. 20:24) Titán gyűrűk pajszerból

Linkblog

HTML

Eljegyzés - tigris - elefánt

2011.10.23. 16:01 | egyediekszerek.com | 1 komment

Hogy mi köze a három dolognak egymáshoz, és hogy mindez hogy kerül egy ékszerész blogjára azt mindjárt kifejtem.  Laci azzal keresett meg, hogy szeretne eljegyzési gyűrűt készíttetni, de elég  különlegeset, és, neki van is elképzelése, tudok e benne segíteni. Hahh! hát hogyne ebből élek, mi az nekem - gondoltam. Mikor kifejtette, azt hittem  hülye és/vagy be van tépve.

Lacinak az volt az elképzelése, hogy az eljegyzési gyűrűben legyen egy szál tigrisbajusz és elefántszőr (!) gondolom most már érthető miért kételkedtem az épelméjűségében. Mikor személyesen is találkoztunk megnyugtatott, hogy a neccesebb anyagokat segít beszerezni.

Elkezdtem rajzolgatni, jöttek a rosszabbnál rosszabb ötletek, hogy lehet ezt a két dolgot összeegyeztetni egy gyűrűvel. Volt néhány halott ötlet, hogy tegyek rá valami üveget, vagy plexit ami megvédi a gyűrűn a sérót, de egyik sem tűnt értelmesnek. végül született egy elképzelés ami működőképesnek tűnt. El is küldtem Lacinak.

Vártam, vártam a választ, de nem jelentkezett, ezért felhívtam. Sűrű elnézések között szabadkozott, hogy bocs, hogy nem válaszolt, épp kórházban fekszik, (bordatörés) de sikerült megszereznie minden szükséges anyagot... Ennél a pontnál bevallom picit elnevettem magam.

Mikor Laci kijött a kórházból  találkoztunk és átadta egy borítékban az ominózus matériát. (bele se mertem gondolni hogy szerezte a bordatörést). Az elefántszőrszálak szépen feltekerve feküdtek a borítékban. Egy szál kb 15cm hosszú. Ezen nagyon meglepődtem, mert azt is nehezen hittem, hogy az elefánt szőrös, nem hogy ekkora haja van, pláne ilyen vastag. Laci felvilágosított, hogy az elefánt farka végén van egy kis bojt, és ez onnan származik. a tigrisbajusz ha lehet még ennél is durvább.  kb 20cm hosszú, és cica bajuszhoz képes igen vastag és merev. szerencsére mindenből kaptam eleget ahhoz, hogy tudjak kísérletezni.

A gyűrűbe végül egy cicabajusz és két elefánt szőr került. (emellett 15 db gyémánt és némi fehérarany de ez mellékes). A szálak rögzítésére öt "hidat" tettem a gyűrűre ami alatt futnak befűzve a szálak. a végük egymáshoz van ragasztva. A hidak tetején pedig a gyémántok, 5x3db. A készítés során akadtak nehézségek, pl beletörtem az ötvenes (0.5mm) fúrót háromszor, és a kilencvenest (0.9mm) egyszer. Aki próbált már beletört fúrót aranyból kiszedni az tudja miről beszélek, aki még nem azt lebeszélném róla, hogy kipróbálja. Végül elkészült, szép lett jó lett, csak a fotózásnál nem voltam sajnos a helyzet magaslatán. Tetszett mindenkinek, Lacinak is Nekem is, sőt Laci még egy IGEN! választ is kapott. :)  jelenleg a karikagyűrűjüket készítem de az már egy másik bejegyzés lesz.

 

további munkáim: www.egyediekszerek.com

 

 

 

Címkék: design esküvő gyűrű készítés karikagyűrű eljegyzési egyedi ékszerek egyediekszerek egyediékszerek egyediékszer designékszer tigrisbajusz elefántszőr

A bejegyzés trackback címe:

https://egyediekszerek.blog.hu/api/trackback/id/tr73324094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cilke · http://szalaycili.com/ 2013.07.03. 13:21:59

ez óriási! az ötlet is, de a megvalósítás... nagyon ügyes vagy, nagyon szép lett!
süti beállítások módosítása