Az ékszerész naplója

Ékszereket készítek szabadidőmben. Erről szeretném megosztani tapasztalataimat gondolataimat. Felteszek egy képet, és írok róla pár sort ami eszembe jut. Aztán ha megint készül valami ami számomra kedves, akkor azt is felteszem... Ha valakinek felkeltettem az érdeklődését: www.egyediekszerek.com

Friss topikok

  • egyediekszerek.com: @yndus: kíváncsian várom a képet! Gergely (2015.09.23. 09:48) Titán gyűrű készítés
  • cilke: ez óriási! az ötlet is, de a megvalósítás... nagyon ügyes vagy, nagyon szép lett! (2013.07.03. 13:21) Eljegyzés - tigris - elefánt
  • egyediekszerek.com: @tboyda: Gratulálok az ikrekhez! Én is ikreket szeretnék, de a feleségem tiltakozik, azt mondja c... (2011.11.26. 20:24) Titán gyűrűk pajszerból

Linkblog

HTML

Titán gyűrűk pajszerból

2010.07.26. 22:16 | egyediekszerek.com | 5 komment

Attila megkeresett, hogy szeretne titánból karikagyűrűt készíttetni . Eddig nincs gond nem ő ez első, legyen. De Attila azt mondta neki van otthon egy titán rúd, pajszernek használják az építkezésen. Hö-hö-hö na az biztos titán - mert hát kinek nincs otthon egy titán pajszere gondoltam én. Megbeszéltük hogy milyet szeretnének és, hogy bár elég szkeptikus vagyok azért csak elhozná azt a pajszert hátha tényleg titán. Elhozta, megnéztem, és rosszabbul nézett ki mint gondoltam. Valahogy így volt párbeszéd:   

 -Ez nem titián

-De ez az.

-Nem hinném, nekem nem tűnik annak

-De az. Repülőgép gyárból van.

-Neeem, ez nem lehet titán.

-De!

-(még néhány ...nem/de...)

-Tudod mit? Elviszem valakihez aki bevizsgálja.

A vizsgálat egészen gyakorlatias volt. Nekiestünk először vasfűrésszel. Én olyan 5 perc és egy elkopott vasfűrészlap után feladtam a vizsgálódást, és a szakira bíztam a továbbiakat. Neki sem ment könnyen hat további átlagos fűrészlap után elővette valami speckó szerszámot amivel száz méter kazánlemezt röhögve fel lehet nyesni. Ebből kettőt használt el mire sikerült egy darabot levágni a 40mm átmérőjű anyagból.

 

Végül elő ált a farbával: ez titán. Még hozzá orosz. Titán nyers anyagot nem sok helyen állítanak elő. Ebből az egyik orosz ország (de lehet hogy inkább a volt Szovjet únió) a másik Japán. Eddig mindíg japán anyaggal dolgoztam. A Japán titán rúd felülete szinte polírozott. Ez az anyag viszont nagyon dúrván nézett ki. Amit a Japánok megoldanak fejlett technológiával azt az oroszok erővel. 

Attila elmondta, hogy ezt a rudat elvitte egy kovács műhelybe ahol gép kalapáccsal próbálták pajszerré alakítani (mert hát mi másra jó a titán karó a háznál?) de nem sok eredménnyel. Azt minden esetre sikerült elérni, hogy a lágyítása nem lett egyenletes ezért a megmunkálás elég keménnyé vált.

Azt nem tudom hogy a kovácsolástól, vagy a gyártás során a húzásnál (megoldjuk erőből) de került bele olyan anyagzárvány ami végig fut a teljes hosszon ezért megmaradt anyag sajnos nem igazán alkalmas további karikagyűrűk készítésére.

 

Végül ez lett a pajszerből. Attila gyűrűjébe egy fekete gyémánt került, párjáéba egy rózsaszín zafír. Mind a kettő fényes és matt egyharmad/kétharmad arányban.

 

Címkék: esküvő titán titan egyediekszerek egyediékszerek férfi ékszer titánium titã¡nium karika gyå±rå± karikagyå±rå± titã¡nbã³l acel karikagyuru

A bejegyzés trackback címe:

https://egyediekszerek.blog.hu/api/trackback/id/tr432178556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyediekszerek.com 2011.03.25. 19:29:08

@G_y_u_r_i: kösz!

És ma egy hasonlót rendeltek, de azt már nem pajszerból készítem, hanem echte japán anyagból.
(amíg van)

kerdesek05 2011.06.14. 21:45:52

ez ÓRIÁSI!
szó szerint!:)

tboyda 2011.11.26. 20:13:23

Kedves Ékszerész,

Nagyon tetszik a blog, főleg ez a pajszeres sztori. :D

Hamarosan megérkeznek az ikreim, ennek alkalmából szeretném megörvendeztetni a feleségemet egyedi ékszerrel. Ha még tevékenykedik kérem jelezzen vissza.
Email:
vtibor79@gmail.com

Titán és/vagy platina..... gyűrű/nyaklánc. valamint a kicsiknek is szeretnék egy-egy pár fülbevalót.

Az idő kicsit szűkös, dehát kapcsolhattam volna korábban is.....

Köszönöm
Tibor

egyediekszerek.com 2011.11.26. 20:24:04

@tboyda:
Gratulálok az ikrekhez! Én is ikreket szeretnék, de a feleségem tiltakozik, azt mondja csak egyesével...

Hajjajj! hogyne tevékenykednék!
Sőt, itt a karácsony, most tevékenykedek csak igazán!
épp ezért nem is szaporodnak a blogbejegyzések, mert erre már sajnos / szerencsére nem jut időm.

ami az ékszereket illeti azt már folytassuk privátban.
-Gergely-
süti beállítások módosítása