Az ékszerész naplója

Ékszereket készítek szabadidőmben. Erről szeretném megosztani tapasztalataimat gondolataimat. Felteszek egy képet, és írok róla pár sort ami eszembe jut. Aztán ha megint készül valami ami számomra kedves, akkor azt is felteszem... Ha valakinek felkeltettem az érdeklődését: www.egyediekszerek.com

Friss topikok

  • egyediekszerek.com: @yndus: kíváncsian várom a képet! Gergely (2015.09.23. 09:48) Titán gyűrű készítés
  • cilke: ez óriási! az ötlet is, de a megvalósítás... nagyon ügyes vagy, nagyon szép lett! (2013.07.03. 13:21) Eljegyzés - tigris - elefánt
  • egyediekszerek.com: @tboyda: Gratulálok az ikrekhez! Én is ikreket szeretnék, de a feleségem tiltakozik, azt mondja c... (2011.11.26. 20:24) Titán gyűrűk pajszerból

Linkblog

HTML

Elmesélem hogy készült a névjegykártyatartó.

2010.03.15. 23:04 | egyediekszerek.com | Szólj hozzá!


Több féle névjegytartót terveztem, a legsikeresebb konstrukciónak ez bizonyult, amikor a névjegykártyatartó
oldalán két párhuzamos fémcsík fut. Ennek nem csak a design szempontjából van jelentősége. Ebből a típusból nem rég tettem fel a legfrissebbet a honlapomra. erősen "matyó" mintás de hát ez volt az igény...

1.lépés
összekaparok egy halomba némi ezüstöt kb 50g-ot. Ezt egy samottos kokillában összeolvasztom nyilt gázlánggal.
Ha elérte a kellő meleget (963 C-fok) némi hőntartás után kilöttyintem egy előmelegített acél vályúba.
pár masodperc alatt kihűl. Ezzel megvan az ezüst alapanyag. nem néz ki túl jól, de megvan


2.lépés
a gyurmahurka szerű anyagot hengerléssel alakítom tovább. először olyan lesz mint egy ceruza, csak nem 6, hanem 8 szögletes. kb 20% keresztmetszet csökkentés után az anyagot lágyítani kell. Ez abból áll hogy fel izzítom és lehűtöm.
(az acélnál ez pont az ellenkezőjét eredményezné. nem lágyul, hanem edződik). Mire a hengerlés megvan, az anyag közel egy méter hosszú, 1.5mm vastag és kb 4-5mm széles.

3. lépés
az ezüstből kell készíteni 2 db u alakot. nem is annyira u, mint inkább ilyen: I_I
párhuzamoz oldalak, merőleges összekötés. Itt már kezdődik az izgalom, mert ennek a 2 db-nak nagyon pontosnak és egyformának kell lennie, mert ez alkotja a két párhuzamos vonalat a névjegykártyatartón körbe.
ha nem párhuzamos, vagy ha az anyagvastagsága nem állandó, akkor az messziről virít.

 

 4. lépés.

Ha kész a két I_I alak lehet leszabni hozzá az első ébenfa alkatrészeket. De honnan szerezzünk ébenfát? Magyar erdőkben nem gyakori, de még a fatelepeken is ritka. Bevallom én kerestem itthon, de Magyarországon nem találtam megfelelő minőséget. Így kénytelen voltam külföldről beszerezni. Szóvan megvan a megfelelő alapanyag, lehet farikcsálni. A két hosszabbik és az egy rövidebbik oldalnak megfelelő mennyiséget levágunk, és beragasztjuk a két ezüst U alakunk közé.

5.lépés

Amíg száradt elkészítettemk az ajtót. Az ajtó kerete szintén ezüst. Ez áll két rövid hasábból, amik olyan hosszúak, mint a korábban használt fák szélessége. A kettőt egymás mellé forrasztom, és az egyiket teljes hosszában átfúrom. Ez lesz a zsanér. Az immár egynek számító elemre alulról és felülről ráforrasztom a rövidebbik oldal hosszának megfelelő ezüst hasábot. Ha ez megvan, ujra jöhet az ébenfa- Megint kellett egy rövidebbik oldalnak megfelelő darab. Ezt beragasztjottam az ezüst keretbe, ezzel kész volt az ajtó.

6.lépés

24 óra elteltével megkötöttek a ragasztások. Lehetett helyére tenni az ajtót. Eddigiek egybe rakva ugy néztek ki, mint egy képkeret üveg nélkül.

7.lépés

Innentől már egyszerű. A "képkeret" mindkét oldalára felrögzítem a kb 6x10cm-es ébenfa lapot. a ragasztó újabb 24 órát köt. Ha ez eltellt már csak az összecsiszolás van hátra az alap névjegykártyatartó elkészüléséig.

8. lépés

Csiszolás után kerül fel a díszítés. Ebben az esetben növényi motívumok. Az ezüst intarzia helyét el kell készíteni. Ezt dédnagyapám valamikor kézzel faragta volna ki, lévén ő műbútor asztalos volt vala...  Szerencsére ennek már vannak gyorsabb és pontosabb lehetőségeim. A minta helye lézerrel került beégetésre. Gyors és pontos. Sajnos  olyan céget nem találtam aki a motívumot kivágja nekem lézerrel az ezüst lemezből is, ezért azt kézzel kellett csinálnom. Lassú és fárasztó munka, de megéri. A kivűrészelt ezüst motívumot beleragasztom a helyére és össze csiszolom (24 órával később). A fa kezelésére sok tippet hallotam, mindenki másra esküszik. Nekem a méhviaszos kezelés vált be. Ennyi.

www.egyediekszerek.com


 

Címkék: névjegykártyatartó egyedi ékszerek

A bejegyzés trackback címe:

https://egyediekszerek.blog.hu/api/trackback/id/tr561842711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása